nuffnang

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 11 May 2011

persahabatan : 6 Atas Sastera 4



Assalamualaikum dan salam 1 malaysia
^.^

entri ini tentang persahabatan


Ya Tuhan ku!
Oh My God!

sebelum aku mulakan cerita aku ni, aku nak minta maaf sangat-sangat dekat kawan-kawan ku.
entri kali ni aku cerita pasal korang

seperti mana korang tahu la kan,kelas kita bagaikan dilanda hujan lebat yang boleh mengakibatkan banjir satu taman melaka baru. kawasan rumah aku tuh!.. korang tahu tak 2.
aku tak nak lah rumah aku banjir beb.. 
nanti katak-katak tumpang rumah aku
kalau katak-katak tu dah tumpang,mane lagi aku nak tidur..
tak kesian ke??
hahaha
perumpamaan jelah,bukan betul-betul pun..
kalo betul,aku lah orang pertama masuk paper berita harian sebab aku kan citer nak top je..
bhahaha...
:p
(minta maaf sebab mengaku)

miss this momment <3

setiap persahabatan mesti akan lalui beberapa peringkat...


  • peringkat pertama :  ~ sesi perkenalan

korang ingat tak lagi mase hari pertama kita jumpa.. dekat dalam dewan kan?? ok lah aku jujur.. mula-mula mase aku tengok korang buat pertama kali,aku pikir korang dari kumpulan huru-hara,yang suka buat hal sendiri,nak bertentang mata pun aku takut korang jeling aku balik terutama syafika n shakiena ..tak sangka sekarang mereka berdua lah teman paling rapat dengan aku  termasuk fatin..aku rase sangat seronok..
kalau korang nak tahu,aku ade masalah dari segi berkawan..
Dulu aku pendiam,tak macam yang korang kenal aku sekarang ni.. dulu time aku dekat tun mutahir, dalam kelas suka buat hal sendiri, aku tak de kawan,kalau ade pon kawan lelaki  name dia lutfi sebab dia ade jiwa kepempuanan..yang lain semua cina, nak berkomunikasi pon dalam bahase diorang.. tapi ade lah jugak kawan perempuan melayu dalam kelas tu.korang mungkin  kenal kan shahira n munirah?? diorang budak kelas aku. aku penah try nak cube berkawan dengan diorang tapi sebab diorang pernah salah sangka kat aku sampai aku segan nak berkawan dengan diorang..so aku ambil langkah buat hal sendiri..diorang memang baik,aku je ego.

fatin,shafika,shakiena

bila aku dah dapat korang,aku seronok sangat.. aku memang hepy giler dengan budak-budak kelas aku sekarang ni..impian aku dalam persahabatan..aku berangan nak ade kawan macam dalam cerita korea tu. 
n tak lupa jugak aku ade kawan baik dan teramat baik,name dia zubaidah..aku sayangkan dia sangat-sangat sebab dia memahami aku termasuk izzah nabilah..^.^ izzah mesti ade dengan aku bila aku ade masalah..dia memang caring giler.

mira,zaimah,syuhada,nantini,sam

  • peringkat kedua: ~ perbalahan
Dah macam sain sukan je kan konsep ni..hahaha
seperti mane kita lalui sekarang.. bila dah lame kenal, mula lah kite semua "kuaq ekor"..dalam bahase melaka nye sikap sebenar kita dah semua orang lihat n tahu. 



sebenarnya kita semua masih awal dalam persahabatan..betul x??  kita ni semua  tengah nak mengenali antara satu sama lain.. kita semua pulak bawak sikap kita masing-masing..sikap baik dan sikap buruk
sikap ko yang giler lah, sikap ko yang cakap lepas lah, sikap ko yang suka tolong kawan-kawan lah, sikap ko yang suka buat kelas jadi riuh la, sikap ko yang hapening la,sikap ko yang gedik lah,sikap ko yang suke show off lah, sikap ko yang arghhh takkan semua nak aku cakap,korang pikir la sendiri.
bila sikap tu kita bawak dan kita selese dengan sikap tu,kita tak sedar kadang kala kawan-kawan kite bengang n mual serta menyampah..
betul tak..
so, ape yang dah berlaku tu korang kene ingat ini proses sebuah persahabatan.. kalau tak ade perbalahan tak lengkaplah sahabat sejati..hehehe.. 




  • kesepaduan
aku hope sangat kita semua capai kesepaduan ..  tolong lah tunai kan hasrat hati aku ni..
aku nak sangat capai sebuah persahabatan yang indah sampai tak boleh lupa sampai hari tua.
nanti aku boleh cerita kat anak-anak aku dengan nabil tentang mamy n dady diorang ade kawan-kawan yang hebat macam korang..^.^ hehehe :p



cuba bayangkan, kita semua sporting, bergurau sende,tak ade ego,tak ade dengki,tak ade maki hamun, tak ade bende yang sial lah..yang ade semuanya hepy,semuanya buat kita rase semangat nak belajar.. boleh tak??



boleh tak weyh!!! aku seronok bergila-gila dengan korang..tapi korang jangan lah menyampah dekat aku..
aku memang gila-gila. aku belum sedar lagi mane tahu ade orang tak suke aku ke...

haaa!!!ape kate???

kita buat satu slot nak??
slot ke??
arhhh papelah..

macam ni..

kita sediakan satu peti.
kita tulis tentang ape kita tak puas hati dengan kawan kita..
lepastu kita masuk dalam peti

sampai satu mase,kite buka n bace depan kawan-kawan
bukan nak memalukan lah beb..
tapi kita kongsi masalah dan kita selesai same-same

dengan ini boleh lah kita semua dianggap sporting sebab kongsi masalah bersama dan boleh capai kesepaduan..

nak tak??

cadangan aku je..
sebab cara ape lagi kalau nak solve kan??
kalau ade,sila sms aku sekarang....
haha



...................................................................


perhhhh nape aku buat entri macam ni
segan giler beb...
malu aku
koyak muka aku
camne aku nak pergi sekolah ni , aku dah segan derr

hahaha
demi nak korang faham isi hati aku
aku sanggup lah

ingat!!
aku nak sebuah persahabatan dari korang wahai
sajidah
syafiq

*errr nape wana lari ni... aduh,yang name korang terhighlight to bukan aku buat taw.. blog ni giler..
mampus aku kalau ade yg pk aku pilih kasih or what ever..
janji aku syg nabil
(ape kene mengene nye ni??)
hahaha layan jelah otak aku


 time bufday fahmi


the movie of K.A.M.I



hope korang semua sporting
hope korang semua tak jadi macam aku yang dulu-dulu
hope korang tak berdengki satu same lain
hope korang wat aku semangat nak belajar
hope korang terbaik
hope korang buat cikgu-cikgu bangge dengan kita semua terutama mama kita!!!


^.^


ikhlas dari 
Nurnadhirah Rafiah Idrus 

6 Atas Sastera 4


*jangan gelakkan aku =.=
:p

No comments: